lørdag 5. februar 2011

Fordi vi er blitt voksne

En god ting med at lørdagsunderholdningen på tv er så ræva for tiden er at jeg får lest avisene. De tjukke lørdagsavisene med dertil hørende magasiner og bilag. Nam, nam!

De overhypede MGP-delfinalene på NRK kan for eksempel seile sin egen sjø all den tid ungene er i seng og jeg kan kose meg med DN + D2, Aftenposten, VG + VG Helg, Dagbladet + Magasinet. Jeg sveiper bare innom i begynnelsen av sendingen for å sjekke sveisen og kjolen til Rimmen. Trist, men det er det eneste jeg finner interessant. Mitt tidligere entusiastiske og nær-lidenskapelige forhold til MGP er dessverre over.

TV 2s Gullfisken husker jeg også som mye morsommere og ikke minst engasjerende tidligere. Jeg mener å erindre at jeg til og med stemte på de filmene jeg likte best. Tar jeg ikke mye feil satt det gode venner i sofaen og på bordet sto det en ekstra god flaske vin.

Mens jeg skriver dette foresvever det meg at det muligens er meg det har skjedd noe med. Kanskje lørdags-tv holder det nivået det alltid har gjort, mens jeg har forandret meg? I kveld er det for eksempel hverken venner i sofaen eller vin på bordet. Men det er mange aviser. “Vi er blitt voksne, rett slett”. Min kjære har svaret, der han sitter med sin elektroniske avis. Han er ferdig med papirhaugen og har gått over til VG+ på iPaden.

Så er vi det da. Men det er i grunnen helt greit. Før mistet vi hjerneceller lørdag kveld. Nå trimmer vi dem istedet.

Natta!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar