tirsdag 2. april 2013

Jeg kunne stjålet både det ene og andre


Boken lå i pose 212 på et lager lenger opp i gata. Jeg
passet "buttikken" mens han hentet det jeg skulle ha.
Foto: Heges horisont
Kundeservice er best når den holdes på et anstendig nivå, altså ikke for dårlig og ikke overivrig. De fleste av oss har opplevd begge, det være seg å bli ignorert på restaurant eller fotfulgt av en ekspeditør i en klesbutikk.

Jeg kan også like når kundeservicen inntar uventet form. Som for eksempel da jeg besøkte et bokantikvariat her om dagen. Jeg var på jakt etter en spesiell bok, og innehaveren fant den på dataen. Den ligger i pose 212 på lageret fem minutter oppi gata, men hvis du passer ”buttikken” så går jeg og henter´n for deg. Jeg fikk ikke svart før han var ute av døra. Jeg kunne stjålet med meg både det ene og andre og lagt på dør selv.

Tillit skapes ved at den tas i bruk. Ordene tilhører den tyske dikteren Bertholt Brecht, og har mye sannhet i seg. Bokantikvaren vurderte det dithen at han kunne ha tillit til meg. Til gjengjeld fikk jeg full tillit til ham. Og det er jo klart at jeg kommer til å dra tilbake. Tillitsforholdet som oppsto der og da, ga meg en god opplevelse. Den vil jeg gjerne oppleve igjen.

For meg henger kundeservice og tillit tett sammen. Barnehagen vår sender hver dag referat med bilder både fra ute- og innendørsaktiviteter de har drevet med i løpet av dagen. Mammaen i meg opplever god kundeservice når jeg blir godt informert om hvordan barna har hatt det. Tilliten til at de som jobber der kan sine ting er på topp.

De gode opplevelsene er det dessuten lett å dele med andre.

Første gang publisert i Post- og Bringavisen 27.3.13.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar